Vážení zákazníci, Zásilkovna bohužel nestíhá... Využijte prosím doručení PPL na adresu či do ParcelShopu. Děkujeme!

Zpět časem aneb Proč měníme jméno

Milí zákazníci našeho obchodu,

ti z Vás, kteří jsou s námi již delší dobu, jistě zaregistrovali významnou změnu jak ve jméně, tak ve vzhledu a celém konceptu našeho webu. Důvodů bylo hned několik, ale abychom mohli vysvětlit ty zásadní, je třeba nahlédnout zpět do naší historie.

3. září 2017 jsme poprvé spustili náš eshop (tehdy ještě na platformě Webareal.cz) pod doménou Outofmana.cz. Název je složeninou sousloví "out of mana", což ve volném překladu znamená "nedostatek many" (jedná se o manu ve smyslu magické energie, která se objevuje především v MMORPG a MOBA počítačových hrách). V tehdejší době název přesně odpovídal našemu sortimentu. Prodávali jsme fanouškovské předměty z her jako Dota 2, League of Legends nebo World of Warcraft.

Nicméně relativně brzy jsme náš sortiment rozšířili také o filmové předměty (především značky Marvel a DC Comics) a o jeden z našich nejúspěšnějších produktů - CS:GO nože.

fatty-mcr
I FattyPillow si naše CS:GO nože rychle oblíbil. Fotka byla pořízena na MČRPC.

Postupně jsme rostli a během prvního roku jsme několikrát museli změnit samotný vzhled a především funkčnost eshopu, protože jsme stále rozšiřovali škálu prodávaného sortimentu. Na základě dat, která jsme mohli začít vyhodnocovat, jsme zjistili, že se naše značka Outofmana.cz stává stále více nerelevantní k naší tématické nabídce. Nehledě na to, že většinu nákupů realizují rodiče (nikoliv teenageři, jak jsme předpokládali), kteří hlášku neznají a často mají problém s jejím napsáním, vyslovením, či zapamatováním. Také jsme postupem času kvůli nízké poptávce zcela vyřadili produkty značky Dota 2 a League of Legends a celkově začal převažovat sortiment spíše s filmovou a seriálovou tématikou nad tou herní.

pardubice-ess
Účastnili jsme se také 4 zastávek Electronic Sports Show (Pardubice, Praha, Plzeň a Olomouc).

Po zhruba roce (+- pár měsíců) jsme se dostali na aktuální sortiment čítající 8 filmových a seriálových kategorií, 7 herních a dohromady téměř tři sta různých produktů. Účastnili jsme se také více než 10 různých akcí v rámci celé České Republiky a Slovenska (včetně Utuberingu, MČRPC nebo Ygames), kde jsme naše zboží prezentovali a prodávali na stánku. Také jsme navázali spolupráci s influencery, jako např. Viktorkaa, Buba nebo Zeddy, jehož unboxing video našich produktů má aktuálně na YouTube téměř 240 tis. shlédnutí. Přestěhovali jsme se do nového skladu (který nám zase začíná být malý). V březnu 2019 jsme také změnili eshopový systém na aktuální Shoptet.cz, který je sice mnohonásobně nákladnější, než náš starý systém, ale můžeme díky němu našim zákazníkům nabídnout mnohonásobně kvalitnější web.


Inventura
Inventura v novém skladu.

Přes všechny výše zmíněné úspěchy jsme najednou narazili. Přestali jsme rozumět tomu, kdo jsou naši zákazníci a zákazníci přestali rozumět nám. Akce, kterých jsme se účastnili (především se zaměřením na hráče PC her), nám přestávaly vydělávat. Nedokázali jsme žádným způsobem sjednotit náš sortiment a vybudovat na něm jasnou identitu naší firmy. Následovalo několik marných pokusů zaujmout nové zákazníky na Facebooku či Instagramu. Něco nás tlačilo v botě. Věděli jsme, že to musí ven, ale nedokázali jsme to pojmenovat.

viktorka a buba
S Viktorkou a Bubou na pražském Utuberingu.

Až jednou přišel den, kdy jsme si uvědomili, že už vlastně nerozumíme ani sami sobě. Původní myšlenka přerostla v něco zcela jiného, ale naše marketingové strategie zůstávaly bez větší změny. Když jsme se snažili vytvořit identitu firmy, na základě které se tvoří další obsah za účelem zvýšení povědomí o značce a zvýšení poptávky po našich produktech, byli jsme bezradní. Nic nám nefungovalo dohromady. Museli jsme si přiznat, že brand Outofmana.cz už nám teď jen braní v dalším rozvoji. Proto jsme se rozhodli pro radikální krok. Změnili jsme jméno našeho obchodu na Figurkov.cz a s tím i celou naši prezentaci, koncept a identitu.

V příštím článku Vám přiblížíme, co za místo vlastně Figurkov.cz je, jaké změny již proběhly a jaké nás nadále čekají.

Děkujeme, že jste s námi!
Přejeme Vám 3000 tun lásky a Ať Vás provází síla,
Váš Figurkov.cz